Jaukā diena Ventspilī

7. jūlijā  Mālpils  Invalīdu un viņu atbalstītāju biedrība ,, Notici sev!” ar  novada  atbalstu rīkoja saviem  biedriem un viņu atbalstītājiem ekskursiju uz Kurzemes pērli  Ventspili.

7 jūlijā agrā rītā  izbraucām no  Mālpils jo  priekšā bija  garš   ceļš – vairāk kā 200 km.

Pirmā pietura mūsu garajā tūrē bija invalīdu biedrības biedru tikšanās ar sadraudzības biedrību no Puzes pagasta –invalīdu biedrību “Labas pārmaiņas”. Vispirms apskatījām nelielu invalīdu darinātu darbu izstādi, noklausījāmies īsu biedrības darbības atspoguļojumu. Pēc mazas ekskursijas pa Puzes iekārojamākajām  vietām, atvadījušies no draugiem, turpinājām ceļu tālāk uz Ventspili.

Pēc vairāk kā trīs stundu brauciena ieradāmies Ventspilī, norunātajā vietā mūs sagaidīja gide, ar kuru tika apspriestas dienas gaitas un izvēlēti apskatāmie objekti. Pēc apspriedes ieturējām nelielas brokastis, tad devāmies pie jūras, kas atradās netālu no brokastu vietas. Tad norunātā laikā kāpām autobusā un gides pavadībā turpinājām pilsētas apskati, klausoties izsmeļošus stāstus par katru redzēto objektu. Acīs iekrita redzētās savdabīgās govju skulptūras dažādās pilsētas vietās, kā arī daudzveidīgās puķu dobes un skulptūras no puķēm. Piemēram: ,,Puķu govs”, ,,ziedu pulkstenis”, ,,basketbola bumba”, ,,Zaķu ģimene”. Pie dažiem objektiem bija iespēja nofotografēties. Ņemot vērā daudzveidīgo dobju un puķu skulptūru izveidi, pilsēta tiek dēvēta par Latvija puķu galvaspilsētu.

Braucot pa pilsētu vēl redzējām ekskursiju kuģīti, kas veica ekskursiju pa Ventspils ostas akvatoriju un Venta upes grīvu. Dodoties uz nākošo objektu, redzējām enkuru taku, kur bija izvietoti milzu jūras enkuri no kuģiem. Tā nonācām pie vietas ,,Šaursliežu dzelzceļš-Mazbānītis”, ar to veicām noteiktu izklaides braucienu ar 1916.g. tvaika lokomotīvi pa šaursliežu dzelzceļu.

Pēc brauciena turpinājās pilsētas apskate-redzējām vairākas strūklakas, kas esot kopumā veselas 9,par kurām dzirdējām gides interesanto stāstījumu. Braucām garām Ventspils Olimpiskajam centram, kur ir daudzveidīgs sporta komplekss dažādu sporta veidu attīstībai. Laika trūkuma dēļ par vairākiem objektiem tikai noklausījāmies gides izsmeļošo raksturojumu.

Pēdējais objekts bija vasaras pasākumu vieta ,,Reņķa dārzs”, kur notiek vasaras koncerti. Nobeigumā atvadījāmies no jaukās gides ,sākām ceļu mājup noguruši un laimīgi par brīnišķo ekskursiju, kad pati daba bija sagādājusi skaistu, saulainu dienu.

Mājupceļā vēl iegriezāmies Desu ciemā- tur mēs apskatījām saimniecības ,,Lejnieki”mini zoo un  postsociālisma simbolu un lietu apskati. Saimnieks mūs cienāja ar uz ugunskura vārītu tēju un sklandraušiem.

Atbraukuši mājās, sirsnīgi pateicamies mūsu biedrībai ,,Notici sev!” un viņas komandai par jauki pavadīto ekskursiju, pateicāmies arī labajam šoferītim Aivaram Melcerim par sirsnību, sapratni un atbalstu.

Tā apmierināti un laimīgi atgriezāmies mājās.

Pateicamies Mālpils novada domei par iespēju pavadīt brīnišķīgu dienu!

Invalīdu un viņu atbalstītāju biedrības ,,Notici sev!” biedres